• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Gammal 63 år - Samlingslån

G

Gammal

Gäst
Poäng: 0
Hej!
Är 63 år och tänkt och söka ett Blancolån på 70 000. Är tillsvidare anställd på timbasis. Har en deklarerad inkomst på ca 80 000, 2019 kommer jag ha närmare 200 000. Är det möjligt att få ett lån med dessa förutsättningar. UC-risken ligger runt 1-3% och har ej betalningsanmärkning mm. Tänkte söka via advisa.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
A

Alex6060

Gäst
Poäng: 0
Hej!
Är 63 år och tänkt och söka ett Blancolån på 70 000. Är tillsvidare anställd på timbasis. Har en deklarerad inkomst på ca 80 000, 2019 kommer jag ha närmare 200 000. Är det möjligt att få ett lån med dessa förutsättningar. UC-risken ligger runt 1-3% och har ej betalningsanmärkning mm. Tänkte söka via advisa.

Hej!

För det första.. du är INTE gammal :) 63 är ingen ålder alls!
Jag anser att du har goda förutsättningar. Om du anger din nuvarande inkomst så bör du få komplettera med lönespecar och därefter bli godkänd.
Lycka till ! :)
 
G

Gammal

Gäst
Poäng: 0
Tänkte även kolla vilken återbetalningstid jag skulle välja, vissa banker har ju krav på vilken ålder lånet måste vara återbetalt
 
A

Alex6060

Gäst
Poäng: 0
Tänkte även kolla vilken återbetalningstid jag skulle välja, vissa banker har ju krav på vilken ålder lånet måste vara återbetalt

Jag har tyvärr ingen bra koll på just detta. Någon annan kanske har och vill dela med sig?
Jag tänker dock att om du väljer en låneförmedlare och exempelvis 10 år så kommer förmodligen bankerna kontra med en kortare avbetalningstid om de nu kräver det?
Håller tummarna!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp